بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

دانستنی‌های سفر به تایلند

تایلند کشوری بی‌نظیر در جنوب شرقی آسیا است با جذابیت‌های بسیار این‌ها سبب شده است تا این روزها جای خالی در تور تایلند پیدا نخواهید کرد.اگر قصد سفر به کشور تایلند را دارید، با من همراه شوید تا نکاتی را برایتان بگویم که دانستن آن‌ها در سفر به تایلند مانند دفترچه راهنما کمکتان خواهد کرد.

· بهترین زمان سفر به تایلند از نیمه‌های آبان ماه تا اواسط اردیبهشت است.

در شهر بانکوک بین هتل‌ها برای جذب توریست‌ها رقابت است و گردشگران برنده‌ی واقعی این رقابت هستند و شما می‌توانید با مبلغی نه چندان زیاد هتل خوب یا مهمانخانه‌ی مجهزی را رزرو کنید.

تایلندی‌ها در هنگام سلام دادن و ادای احترام دستان خود را به هم می‌چسبانند و به سمت صورت بالا می‌آورند و بدن خود را خم می‌کنند. میزان خم شدن به موقعیت و سن طرف مقابل بستگی دارد هرچه بیشتر خم بشوند و دستشان بالاتر برود به معنای ادای احترام بیشتر است. هنگام ادای احترام هرگز مردان زانوی خود را خم نمی‌کنند ولی بانوان باید کمی زانوی خود را هم خم کنند.

 تایلندی‌ها پیرو مکتب بودا هستند و بسیار مؤدب و مبادی آداب می‌باشند. بهتر است در زمان بروز اختلاف از درگیری و مشاجره دوری کنید و آرامش خود را حفظ کنید.

· مردمان تایلند برای خانواده سلطنتی خود احترام بسیار زیادی قائل هستند و آن‌ها جایگاه خاصی در بین مردم دارند. پس هرگز به آن‌ها بی‌احترامی نکنید زیرا که مجازات این عمل ممکن است تا 15 سال زندان باشد.

·اشاره کردن با انگشت و نشان دادن چیزی با اشاره انگشت در فرهنگ مردم این کشور بسیار ناپسند است و مفهوم تهدید دارد.

در هنگام ورود به تایلند بیش از ده بسته سیگار نمی‌توانید همراه خود داشته باشید و اگر این نکته را رعایت نکنید جریمه سنگینی باید پرداخت کنید.

 حمل و یا مصرف مواد مخدر در کشور تایلند مجازاتی سنگین برابر با اعدام دارد و این مجازات به‌هیچ‌وجه قابل تخفیف و یا تغییری نیست. در صورت بروز چنین مشکلاتی حتماً با سفارت تماس بگیرید تا بتوانید با فرد زندانی ملاقات داشته باشید، گرچه باید در نظر داشته باشید که در هر کشوری قوانین همان کشور حاکم است.

 در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و حتی فروشگاه سالن ترانزیت فرودگاه (free shop) از دست زدن به اجناس و حتی به شوخی برداشتن آن‌ها خودداری کنید زیرا مأمورین و دوربین‌های موجود در صورت مشاهده چنین رفتاری فرد را بازداشت کرده و حداقل مجازات چنین رفتاری یک سال زندان خواهد بود.

 بهترین مکان برای صرف غذا محله پراتونام و میدان‌های سیام و سیلوم است. پیشنهاد ما این است که کانوم کای نوک را حتماً در بانکوک امتحان کنید تا طعم جدیدی از توپ سیب‌زمینی را تجربه کنید.

 ی یک عصرانه یا میان وعده تازه و خوشمزه هوس کردید حتماً کانوم بوآنگ که از نارگیل، پیازچه، و زرده تخم‌مرغ تهیه شده است را بخورید. البته روتی گلویی که نوعی کلوچه موزی است و از موز، شیر، و شکر تهیه می‌شود هم گزینه مناسبی برای میان وعده‌ای شیرین است.

· برای یک شام سبک هم پیشنهاد می‌کنیم حتماً پدتای که یک نودل ملی است را در بانکوک امتحان کنید. این غذا از رشته‌فرنگی، تخم‌مرغ، بادام‌زمینی و میگو و سیر تهیه می‌شود.

·   برای نگهداری از مدارک و پول‌های خود صندوق امانت اتاق هتل‌ها مکان مناسبی نیست و به جای آن از صندوق‌هایی که در بخش رزوشن و پشت سر کارمندان هتل وجود دارد استفاده کنید.

 در هنگام سفر اگر جواهرات و طلای زیادی به همراه دارید آن‌ها را به گمرک بسپارید تا در هنگام خروج از تایلند به‌راحتی بتوانید آن را از گمرک پس بگیرد. در غیر این صورت طلا و جواهرات شما توقیف شده و صاحب اموال هم بازداشت شده و به مراجع قضایی تحویل داده می‌شود. ممکن است مجازات این بی‌احتیاطی جریمه سنگین و یا چند سالی حبس باشد.

· سیگار کشیدن در اماکن عمومی، فروشگاه‌ها، داخل تاکسی و قطار و مترو تایلند ممنوع است. حتی در فرودگاه‌ها اتاقک‌های کوچکی برای کشیدن سیگار وجود دارد.

·  در فرودگاه‌ها دو خط قرمز و آبی وجود دارد که مربوط به اظهارنامه است. خط سبز هم مربوط به افرادی است که کالای خاصی به همراه ندارند و می‌توانند از آنجا عبور کنند.

·  در هنگام ورود معابد و منازل و برخی مغازه‌ها باید کفش‌هایتان را از پا در بیاورید.

· گردشگران بهتر است از قبول هرگونه بسته و ساک و چمدان به بهانه تحویل به خانواده افراد در ایران، در هنگام مراجعت به وطن خودداری کنند. زیرا ممکن است این امر دامی باشد از طرف قاچاقچیان مواد مخدر.

 هرگز با پا به روی بودا نروید زیرا بودا به‌منزله‌ی خدای مردم تایلند است و سخت‌ترین خشم تایلندی‌ها در انتظار کسی است که با پا به روی مجسمه و یا عکس کوچک یا بزرگ بودا برود.

  هیچ‌گاه به پای کسی اشاره نکنید و یا لگد نزنید زیرا این عمل برای مردم تایلند بسیار اهانت‌آمیز است، همچنین در اماکن عمومی پای خود را بر روی میز قرار ندهید.

·  در آغوش گرفتن و ابراز احساسات در مکان‌های عمومی عملی ناپسند به شمار می‌رود و تفاوتی ندارد که آن دو نفر هم‌جنس و یا غیر هم‌جنس باشند.

·   پوشیدن لباس‌هایی که بدن‌نما هستند در تایلند پوشش مناسبی محسوب نمی‌شود، پس توصیه می‌کنیم که لباسی مرتب و پوشیده به تن داشته باشید. مخصوصاً در هنگام ورود به معابد شایسته است بانوان دامن بلند و یا شلوار بلند و مناسب به تن داشته باشند.

 در این سفر بهتر است از خرید لوازم الکترونیکی مخصوصاً موبایل و تبلت خودداری کنید چون اغلب معتبر نیستند و ضمانت‌نامه هم ندارند.

 تایلند کشور است که سالانه حدود 15 میلیون نفر توریست به آن می‌آیند پس شما هرگونه غذایی ازجمله چینی، ژاپنی، مکزیکی، هندی، آفریقایی، ایتالیایی و حتی غذای ایرانی را می‌توانید در آن پیدا کنید. بهتر است که از خوردن سبزی‌ها خام در رستوران‌ها خودداری کنید زیرا ممکن است تمییز شسته نشده باشند. پیدا کردن غذای حلال در تایلند کار سختی نیست.

 برای نوشیدن آب، باید آب‌معدنی تهیه کنید.

 خروج عکس بودا از کشور تایلند جرم محسوب می‌شود و خلاف قانون است.

 اگر در هنگام سفر به خانه‌ی یک تایلندی دعوت شدید حتماً باید هدیه‌ای هرچند کوچک به همراه خود داشته باشید.

· اگر در مکانی بودید که سرود ملی تایلند نواخته شد شما هم همانند سایر مردم نسبت به آن ادای احترام کنید.

· شهر بانکوک برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع لباس‌های زنانه و مردانه و بچه‌گانه فروشگاه‌های مناسبی دارد.

 بهترین تفریحات در تایلند گردش در طبیعت، مراقب باشید که کمپینگ حیات‌وحش به دلیل وجود دزدان و راه زنان امنیت کمتری دارد. پیشنهاد ما انتخاب تورهای گردشی در پارک‌های ملی و نیز گردش در چند جزیره است.

h'حتما پس از خواندن مطلب بالا به فکر خرید تور تایلند و یا سفر به شهرهای مختلف آن مانند بانکوک و پوکت افتاده اید شما می توانید در لینک رو به رو انواع تورهای تایلند را با قیمت مناسب خریداری کنید : تور ارزان بانکوک ،  تور ارزان پوکت ، تور ارزان پاتایا

·    

آبگرم گزیک

در این مطلب شما را با یکی از چشمه‌های بی‌نظیر آبگرم ایران عزیزمان آشنا می‌کنم. در سفری که با تور طبیعت‌گردی به بیرجند در خراسان جنوبی داشتم با چشمه آبگرم گزیک آشنا شدم. در شهر بیرجند بناهای باستانی و مناطق تفریحی زیادی مانند بند عمر شاه، بند دره، باغ امیر آباد و آبشار گیوک وجود دارد که شما را به خوبی مشغول خودش می‌کند اما در این میان سری هم به بخش گزیک بزنید. در این بخش روستایی به نام آبگرم وجود دارد که آبگرم گزیک و امامزاده ابراهیم در آن است. این چشمه زیبا در شهرستان درمیان قرار دارد و از بیرجند تنها 130 کیلومتر فاصله دارد. شهرستان درمیان هم مرز با کشور افغانستان است و حدود 90 کیلومتر از شرق با هم مرز مشترک دارند. آداب و رسوم مردم بخش گزیک تحت تأثیر فرهنگ کشور افغانستان  قرار گرفته است. در مغازه‌های آن پارچه‌ها با رنگ‌های شاد و زیبا و سایر اجناسی که از افغانستان آورده شده است به فروش می‌رسد.

چشمه آبگرم معدنی گزیک خواص درمانی زیادی دارد. دمای آب آن خیلی داغ و سوزاننده نیست و گردشگران می‌توانند به راحتی تمام بدنشان را در آب قرار دهند و از دمای مطبوع آن لذت ببرند. بعد از آنکه به آبگرم گزیک رفتید و از آن لذت بردید سری هم به آرامگاه سلطان ابراهیم رضا (ع) که در نزدیکی آبگرم است بزنید و از فضای معنوی و محوطه زیبای آن لذت ببرید. مردم بخش گزیک شهرستان درمیان بسیار مهمان‌نواز هستند آنها به زبان فارسی و با گویشی خاص صحبت می کنند، مطمئن باشید که مسافرتی با خاطرات خوب خواهید داشت. 

در انتها پیشنهاد می کنیم برای خرید تور آنتالیا و یا تور نوروز آنتالیا به لینک های رو به رو مراجعه کنید: تور آنتالیا ارزان ، تور آنتالیا نوروز