بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

سفارت چین در ایران

 در مطالب قبلی درباره فرهنگ چین و غذاهای عجیب و غریب این کشور صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم به سراغ یکی از ضروری ترین اطلاعاتی برویم که گردشگران قبل ازخرید تور چین به آنها احتیاج دارند و آن هم معرفی سفارت چین در ایران است. همراه ما باشید.

سفارت چین در ایران

این سفارتخانه در خیابان پاسداران، چهارراه فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم، پلاک ۱۵ قرار دارد. برای درخواست ویزای چین ابتدا باید فرم ویزا را تکمیل کنید و به همراه سایر مدارک  به دفتر کنسولگری یا سفارت چین مراجعه کنید. اگر قرار است خانوادگی سفر کنید باید تمام اعضای خانواده مدارک شناسایی خود را تحویل دهند.

در حال حاضر بر اساس توافق سفارت ایران و چین دو نوع ویزا برای ایرانی و از سویی کنسولگری چین صادر می شود که ویزای عادی و نیمه فوری می باشد. ویزای عادی ۱۰ روز کاری و نیز ویزای نیمه فوری ۴ تا ۵ روز طول می کشد. معمولا نرخ ویزا برای کودکان مانند بزرگسالان حساب می شود.

اگر قرار است به صورت گروهی به چین سفر کنید باید درخواست ویزای گروهی توریستی بدهید که نوع فوری آن روز و نوع عادی آن ۱۲ روز طول می کشد. اگر قصد دارید به صورت انفرادی به چین سفر کنید مدارک خود را به سفارت تحویل می دهید برای صدور ویزای فوری هفت روز زمان نیاز دارید.

ویزای تجاری چین

بیشتر مبادلات ایران و چین در زمینه تجاری می باشد. انواع ویزای تجاری نیز برای ایرانی ها صادر می شود که ویزای عادی، انفرادی ویزای فوری انفرادی، ویزای سه ماهه تجاری دبل، ویزا شش ماهه تجاری مولتی و ویزای یکساله تجاری مولتی می باشند. برای ویزای تجاری  سه ماه تا ۷ روز کاری زمان لازم میبرد تا صادر شود اما ویزای تجاری انفرادی بیشتر این زمان می برد. یعنی حدود ۲۵ روز کاری طول می کشد تا این ویزا صادر شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کشور چین

 اصل پاسپورت با ۶ ماه اعتبار، شناسنامه، دعوتنامه، فرم تکمیل ویزا، دو قطعه عکس، مشخصات کامل مسافر، واچر هتل و بلیط هواپیما می باشد.

ویزای هنگ کنگ

شرایط ویزا برای هنگ کنگ متفاوت است. شهر هنگ کنگ در سال ۱۹۹۷ و بعد از پایان یافتن استعمار انگلیس در چین به جمهوری خلق چین پیوست.  در حال حاضر هنگ‌کنگ را بخشی از چین می دانیم اما برای سفر به این به شهر باید ویزای مجزایی دریافت کنید. برای  ویزای هنگ کنگ دو قطعه عکس، کپی پاسپورت، گواهی نامه اشتغال به کار، فرم تقاضای ویزای هنگ کنگ، گواهی حساب بانکی، صفحات شناسنامه به صورت ترجمه شده، مشخصات فردی ،دفعات تعداد سفر به کنگ و دعوتنامه نیاز هست. معمول ترین نوع این ویزا نوع گردشگری آن می باشد که ویزای یک ماه توریستی برای گردشگران صادر می شود.

سرزمین موج های آبی مشهد

در مطالب قبلی درباره جاذبه های گردشگری معروف مشهد و یا مکان های توریستی کمتر شناخته شده در تور مشهد صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم به سراغ یکی از عالی ترین تفریحات مشهد برویم .یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد سرزمین موج های آبی است که قصد داریم با آن بیشتر آشنا شویم. همراه ما باشید.

+ طبیعت گردی در مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد یا سرزمین موج های آبی خروشان

سرزمین موج های آبی یکی از بهترین نمونه های پارک های آبی ایران و خاورمیانه است که به هیچ دریا یا آبی دسترسی ندارد و تمامی آن در یک محوطه سرپوشیده به صورت مصنوعی ساخته شده است.  این مجتمع در سال ۱۳۸۶ ساخته شد.

سرزمین موج های آبی ۲۳ هزار متر مربع وسعت دارد و اولین مجموعه سرپوشیده آبی ایران است که آب مورد نیاز خود را از طریق دستگاه‌های پیشرفته تسویه، تامین می‌کند. البته این پارک تا سال ۲۰۰۸ بزرگترین پارک آبی قاره آسیا بود اما بعد از آن و به دلیل استقبال گردشگران از پارک های آبی در بیشتر کشورهای همسایه پارک های آبی زیادی ساخته شدند و یا پارک های آبی موجود توسعه یافتند. مصداق این صحبت ما را می توانید در احداث پارک های آبی در کشورهایی مانند  ترکیه، چین، تایلند، مالزی و دبی مشاهده کنید.

سرسره های سرزمین موج های آبی مشهد

یکی از بهترین بخش های پارک آبی یا سرزمین موج های آبی مشهد سرسره های بسیار هیجان انگیز آن هستند. این پارک به دلیل طراحی بسیار جالب سرسره در سال ۲۰۱۰ از سوی انجمن پارک های آبی جهان مدال افتخار گرفت. بزرگترین سرسره پارک آبی تاپسی توروی نام دارد. در این پارک حدود 10 نوع سرسره با نام های مختلف وجود دارد که همه این سرسره ها و ویژگی های آنها را در لینک رو به رو مفصل توضیح داده ایم: همه چیز درباره سرزمین موج های آبی مشهد

به طور مثال، در سرسره لوپ  شما در کابین قرار می گیرید و ناگهان زیر پای شما خالی می‌شود و با سرعت زیاد به سمت پایین حرکت می کنید. یا درسرسره جت  باید از تیوب استفاده کنید. شما می توانید چند نفره بر روی تیوب سوار شوید اما باید وزن همه شما یکسان باشد. معمولاً افراد بسیار چاق یا لاغر نمی توانند از این ورزش استفاده کنند چون تعادل تیوب را بر هم می زنند.

امکانات پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهد

از مهم‌ترین بخش‌های سرزمین موج های آبی می توانیم به بخش بازی کودکان، استخر برکه، چاله فضایی، رودخانه خروشان، رودخانه آرام، سرسره آهسته، سرسره پیچشی، سونای خشک و بخار، جکوزی سرد و گرم، حمام ترکی، سالن‌ماساژ، فروشگاه لوازم ورزشی، کافی شاپ و رستوران اشاره کرد. 

آدرس پارک آبی مشهد: این پارک در قاسم آباد بلوار اندیشه شهر مشهد قرار دارد.


طبیعت گردی در تور مشهد

در استان خراسان رضوی و شهر مشهد همان قدر که جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و جاذبه های مذهبی وجود دارد به همان میزان می‌توانید طبیعت گردی کنید. بیشتر مناطق مناسب برای طبیعت گردی در تور مشهد اطراف این شهر قرار دارد و مناطق ییلاقی مانند شاندیز، طرقبه، وکیل آباد، چناران از جمله معروف‌ترین مکان های نزدیک شهر مشهد برای طبیعت گردی می باشند در ادامه چند گزینه خوب برای طبیعتگردی در مشهد را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

شاندیز مشهد

دهکده ییلاقی شاندیز که بین مشهد و نیشابور قرار دارد، یکی از مناطق زیبای طبیعت گردی و تاریخی مشهد محسوب می‌شود. در شاندیز ر صد خانه نجوم رضوی، پیست اسکی ابرده، پیست موتور سواری و تله کابین وجود دارد. در این منطقه رستوران های مختلف و مراکز خرید مدرنی ساخته شدند که البته چند سال پیش به دلیل مشکلاتی که در روند قانونی ساخت این مجموعه پیش آمد توسعه آن با سرعت کُندی پیش می‌رود.

منطقه طرقبه

در دامنه های شمالی رشته کوه های بینالود و جنوب غربی مشهد دره طرقبه واقع شده است.  این دره به دلیل باغهای میوه فراوان و سرسبزی مناسبی که دارد، در لیست جاذبه های گردشگری مشهد جای گرفته و بسیار معروف  شده است. چشمه عسل، پیست اتومبیل رانی، پارک سنگی، نصوح آباد، سد چالیدره از معروفترین جاذبه های گردشگری طرقبه می باشند.

آبشار ارتکند

این آبشار در منطقه ییلاقی خنک رود در کلات نادری واقع شده است.در ارتکند علاوه بر آبشار یک غار بسیار زیبایی وجود دارد که هر دوی آنها بسیار دیدنی هستند. آبشار ارکند از کوه‌های هزار مسجد سرچشمه می‌گیرد و کل منطقه ر اسیراب می کند. به همین علت  این منطقه طبیعت بسیار زیبایی دارد و به دلیل موقعیت کوهستانی خود جز تفریحگاه ها و مناطق ییلاقی اطراف مشهد محسوب می‌شود که می‌تواند در قالب تورهای یک روزه از آن دیدن کنید.

سد کارده

این سد در ۲۰ کیلومتری شهر کلات بر روی رودخانه به نام کارده ساخته شده است. شما می توانید بعد از بازدید از مقبره خواجه ربیع به سمت این سد حرکت کنید. بیشتر مسیر سبز و کوهستانی ست پس دوربیت عکاسی خود را آماده کنید تا عکس های زیبایی از منظره پیش روی تان بگیرید.

آبشار اخلمد

آبشار اخلمد یکی از بزرگ‌ترین مناطق ورزشی و تفریحی شهر مشهد است. آبشار اخلمد از دره کوه بینالود سرازیر شده و انواع درختان، گیاهان زیبا و گل های صحرایی را سیراب می‌کند. بیشتر خانواده های مشهدی و یا طبیعتگردان در فصل بهار و تابستان به منطقه اخلمد می آیند تا از هوای متبوع منطقه استفاده کنند. معرفی کامل آبشار اخلمد

غار ها و دره های  اطراف مشهد

دره انجیر، دره آل، غار مغان از دیگر معروفترین عوارض طبیعت اطراف مشهد هستند که چاتوق طبیعتگردان می باشند. غار مغان در ۶۰ کیلومتری مشهد در روستای بالندر قرار دارد. در این غار فسیل های حلزونی شکل کشف شده است که نشان می‌دهد که قدمت آن به دوره دوم زمین شناسی تبرمی گردد. این یعنی غار مغان حتی از البرز و دماوند قدیمی تر است.

لینک پیشنهادی ما: سفرنامه مشهد | سفر زمینی

فرهنگ کشور چین

ما در مطلب قبل درباره فرهنگ چین صحبت کردیم  و چند ویژگی جالب درباره فرهنگ مردم کشور چین را به شما معرفی کردیم. در ادامه می خواهیم درباره بخش دیگری از آداب و رسوم و عقاید مردم این کشور صحبت کنیم. همراه ما باشید.

+ غذاهای عجیب چینی


فرهنگ هدیه دادن در کشور چین

- چینی ها هدیه دادن , حتی هدیه گرفتن را خیلی دوست دارند. اگر تصمیم گرفتید که به یک فرد چینی کادو یا هدیه بدهید، سعی کنید کادوهای خود را در کاغذهای سفید،سیاه و آبی کادو نکنید. برای بسته بندی هدیه خود  از رنگ‌های قرمز و زرد استفاده کنید.

- اگر تصمیم دارید چیزی شبیه به شاخه گل، شکلات، خوراکی و یا هر گونه هدیه قابل شمارش را به عنوان هدیه به فرد چینی بدهید، بهتر است در تعداد آنها دقت کنید. بعضی از  اعداد در فرهنگ چین  نشانه بدشانسی هستند.

- مردم چین به عدد ۸ علاقه ویژه‌ای دارد و آن را عدد خوش شانسی خود می‌دانند. اگر می‌خواهید به یک شهروند چینی هدیه بدهید،  سعی کنید از تزئینات فرهنگی و یا جعبه های سنتی آنها استفاده کنید. هنگام دادن کادو نیز  از دو دست خود استفاده کنید و کمی به نشانه احترام به جلو خم شوید. 

 فرهنگ غذا در کشور چین

به سراغ فرهنگ غذایی چینی ها می رویم.  در مطلب قبل درباره غذاهای چینی صحبت کردیم و در آنجا گفتم که برنج رشته فرنگی یا همان نودل و توفو نقش بسیار مهمی در   فرهنگ غذایی چین دارد این مردم از رشته، بامبو، لوبیا، قارچ، زنجبیل، سیر و سبزیجات به وفور استفاده می‌کند. در حقیقت بیشتر غذاهای آنها ترکیب مواد غذایی سالم در کنار مقدار گوشت است. اگر برای مهیمانی یا سرو غذا به خانه ی چینی دعوت شدید،  با خود هدیه به نشانه احترام به همراه داشته باشید.  هر چند هدیه شما کوچک باشد. مردم چین مانند بسیاری از کشورهای آسیای شرقی به  ژاپن و کره‌جنوبی عادت ندارند با کفش وارد منزل شوند. بنابراین شما در ابتدا باید کفش خود را بیرون بیاورید.  برای خوردن غذا نیز می توانید از چاپستیک استفاده کنید، البته در سال‌های اخیر و به دلیل تبادلات فرهنگی که چینی ها با سایر کشورها دارند از قاشق و چنگال های رسمی نیز برای مهمانان خارجی استفاده می کنند.

فرهنگ کار در کشور چین

مردم کشور چین، ژاپن، کره جنوبی و سایر کشورهای آسیای شرق کار را یک ارزش فردی و اجتماعی می دانند. کار گروهی حرف اول را در نظام ادارای این کشورها می زند. افراد تازه کار و یا جوانترها موظف هستند به ارشد های خود احترام بگذارند. در حقیقت این سیستم آداب اجتماعی را از دوران مدرسه می آموزند. هر فرد تحت سرپرسی یک مدیر یا مسئول قرار دارد و این هرم متناسب با نوع کسب و کار یا سطح مدیر ارشد ادامه می یابد. زمان کاری در کشور چین مدت مشخصی دارد اما آنچه اهمیت دارد، نوع کار و کیفیت تحویل آن می باشد. البته شرایط کار در کشور چین به نسبت سایر کشورهای دیگر سخت تر و گاهی آسانتر است. این به شما بستگی دارد که دوست دارید چه شغلی داشته باشید. اما یک توصیه مهم و کلی درباره فرهنگ کار در کشور چین وجود دارد و آن نظم و تعهد به سازمان می باشد، حتی اگر شما یک کارگر ساده باشید.

معروف ترین آبشارهای ایران

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که با گرم شدن هوا به دامان طبیعت پناه می برید و دوست دارید به مکان های سرسبز و خوش آب و هوا سفر کنید. با فاینداتور همراه باشید تا چند آبشار معروف ایران را به شما معرفی کنیم. پس با فاینداتور همراه باشید تا سفری کوتاه به چهار آبشار ایرانی زیبا داشته باشیم.

+ لینک پیشنهادی: لیست کامل آبشارهای ایران


آبشار ویسادار

اگر دوست دارید منظره ای از تلالو نور خورشید در لابه لای درختان بید در کنار شر شر آب و آواز پرندگان را تجربه کنید، به 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر، سفر کنید. آبشار ویسادار همچون نگینی در دل جنگلهای این منطقه می درخشد. این آبشار که ارتفاعی نزدیک به 20 متر دارد و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است. آبشار ویسادار در میان انبوهی از درختان بید منتظر علاقه مندان به سفر و طبیعت گردی می باشد. جنگل های بکر و دست نخورده اطراف آبشار ویسادار، بهترین گزینه برای طبیعت گردی می باشند.

 

آبشار کبودوال

همه ما آوازه شهر علی آباد کتول در استان گلستان را به واسطه سریال پایتخت، شنیده ایم. حدود پنج کیلومتری این شهر زیبا، تنها آبشار خزه ای کشور به نام آبشار کبودوال وجود دارد. آب این آبشار به ارتفاع 15 متر، از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع 1780 متر سرچشمه می گیرد و با عبور از جنگل زیبای کبود وال منظره بسیار بدیعی را بوجود آورده است. این آب زلال و شفاف بوده و قابلیت شرب دارد. در مسیر عبور از پارک جنگلی کبودوال تا رسیدن به آبشار کبودوال، مناظر طبیعی بکر و محصر به فردی را می بینید که می تواند شما را از هیاهوی زندگی شهری به آرامشی محض هدایت کند. صدای آب روان، تلالو نور خورشید در میان درختان، دشت های پایکوهی از مهمترین ارمغان های این آبشار به گردشگران است.  پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کامل با این آبشار زیبا به لینک رو به رو مراجعه کنید: آبشار شیرآباد و کبودوال


آبشار لاتون

با بلندترین آبشار کشور آشنا شوید. آبشار لاتون به ارتفاع 105 متر در استان گیلان بلندترین آبشار کشور می باشد. این آبشار در 15 کیلومتری جنوب شهر آستارا، در شهر لوندویل در روستای کوته کومه‌ قرار دارد. در مسیر صعود به آبشار لاتون از روستای خالی از سکنه آسیو شوان (به معنای آسیاب کنار رودخانه) عبور خواهید کرد. به دلیل موقعیت جغرافیایی و ویژگی های اقلیم گیلان، آبشار لاتون در تمام فصول آب دارد. مسیر کوهستانی این آبشار، می تواند برای علاقه مندان به کوه نوردی مناسب باشد. به علت صعب العبور بودن مسیر، در هنگام عبور از مسیر نکات ایمنی را رعایت کنید. در اطراف آبشار لاتون درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق، سیب وحشی و آلوچه (گوجه سبز) می روید. جنگل اطراف این آبشار ۹ ماه از سال سرسبز است. از مهمترین نکات این اکو سیستم طبیعی، غیر از تنوع گیاهی، تنوع جانوری نیز می باشد. حیواناتی مانند گرگ، خرس (به ندرت)، جوجه تیغی، اسب و گاو و گوسفند در این زیست بوم زندگی می کنند.


آبشار مارگون

آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که حدود 100 متر عرض و 70 متر ارتفاع دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این آبشار، منشا و منبع تامین آب آن می‌باشد. مارگون از هیچ رودی سرچشمه نمی‌گیرد و آب آن از بدنه دیوار صخره ای به بیرون می‌زند؛ به همین دلیل آبشار مارگون را بزرگ‌ترین آبشار چشمه‌ای جهان می‌دانیم. آبشار مارگون در 130 کیلومتری شهر شیراز در نزدیکی سپیدان قرار دارد. سپیدان نیز در مرز استان فارس و استان کهگیلویه و بویر احمد است. به طور کلی منطقه سپیدان به خاطر آب و هوای مناسب و باغات فراوان به عنوان ییلاق استفاده می‌شود. مردم منطقه ارزش آب آبشار مارگون را می‌دانند چون این آبشار زیبا مهمترین منبع تامین آب باغ ها و مزارع سپیدان و شهرستان های اطراف می‌باشد که از دیرباز مورد استفاده مردم محلی قرار داشته است. برای آشنایی بیشتر با آبشار مارگون و مسیر دسترسی به آن به لینک رو به رو مراجعه کنید: معرفی کامل آبشار مارگون