بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

پارک ملی تندوره

در بخش های قبلی در خصوص جاذبه های گردشگری مشهد و استان خراسان صحبت کردیم. امروز قصد داریم تا در این سفر مجازی به شما عزیزان یکی از پارک های ملی ایران در استان خراسان رضوی را معرفی کنیم. لطفا همراه ما باشید. 

+ خیابان های مشهد 


پارک ملی تندوره 

پارک مای تندوره در شمال شرقی ایران و نزدیک مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد. این پارک بخشی از استان خراسان رضوی شهرستان درگز محسوب می شود و در حوزه آبریز حریر رود و کشف رود قرار دارد. مرتفع ترین نقطه این پارک قله قنبرعلی در جنوب آن می‌باشد که ارتفاع آن ۲۵۸۶ متر است و کم ارتفاع ترین نقطه پارک ۸۸۴ متر قرار دارد که در بخش شمالی آن می باشد. آنچه باعث شهرت پارک ملی تندروره می‌شود ذخایر طبیعی تنوع زیستی و نمونه‌های حیات وحش آن می باشد. البته چون این پارک در گذشته محل ارتباطی مردم از درگز و قوچان بوده است،  جاذبه های تاریخی فراوانی دارد که یکی از آنها قلعه قدیمی به نام قلعه رجبه می باشد. 

از جمله جانوران معروف این پارک می‌توان به انواع گربه سانان ایرانی مانند پلنگ ایرانی گربه جنگلی گربه دشتی گربه پالاس سیاه گوش اوراسیا اشاره کرد. در حقیقت پارک ملی تندوره و ره بهترین زیستگاه پلنگ در ایران است. البته در این منطقه نوعی از قوچ و میش اوریال که خالص نژاد این گونه در ایران هستند نیز زندگی می کنند. در این پارک انواع گیاهان مانند انجیر، بید، نسترن، گون، زیره سیاه، کتان وحشی، آویشن، آلبالوی وحشی، زرشک و فلفل کوهی یافت می شود. حقیقت منبع غنی از داروهای گیاهی ایران را می توانید در پارک جنگلی تندوره پیدا کنید که یکی از آنها درخت اورس می باشد که ۷۰۰ سال سن دارد.

آدرس پارک ملی تندوره

خراسان رضوی، درگز، نرسیده به قوچان در مسیر روستای چنار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.