بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

عکس دریاچه نئور

امروز قصد داریم به سراغ یک مکان بکر برای طبیعتگردی برویم و بعد از معرفی جاده اسالم به خلخال به طرف دریاچه نئور حرکت کنیم. همراه ما باشید تا با این دریاچه زیبا آشنا شوید.


+ گردنه حیران کجاست؟


دریاچه نئور | Neor Lake

دریاچه نئور در مسیر شهرستان تالش به اردبیل یعنی مرز استان گیلان و اردبیل قرار دارد. نام این دریاچه از کلمه نئور گرفته شده است که یک واژه مغولی می باشد. در حقیقت در زبان قبچاق یا ترکستان شمالی، به دریاچه‌ای که رودی به آن نمی‌ریزد، نئور گفته می شود.

این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به طرف خلخال در کوهستان باغرو قرار دارد که از دو دریاچه کوچک و بزرگ تشکیل شده است. دو بخش دریاچه در فصل بهار به دلیل بارش های مناسب به هم متصل می شوند. 


دریاچه نئور | دریاچه آب شیرین ایران

دریاچه نئور یک دریاچه طبیعی آب شیرین است به همین دلیل اهمیت فراوانی دارد که مردم محلی از آب آن برای کشاورزی استفاده می کنند. دریاچه نئور در بیشتر ایام سال پُر آب است چون در این منطقه میزان بارش مناسبی وجود دارد. یعنی فقط در فصول گرم سال که میزان تبخیر آب زیاد می‌شود، سطح آب دریاچه پایین می آید. 

ویژگی دریاچه نئور اردبیل

از مشهورترین ویژگی های دریاچه نئور، قزل‌آلای رنگین کمانی می‌باشد که هر سال به میزان اندک در دریاچه رهاسازی می‌شوند تا نسل آنها کنترل شود. در شهریور ماه نیز مسابقه تحت عنوان ماهیگیری در دریاچه نئور در منطقه برگزار می‌شود. البته ماهی های دریاچه نئور پیش از زمستان و شروع بارش برف جمع می شوند. چون آب دریاچه به حدی سرد می شود که نمی توانند در آن زندگی کند. دوباره و بعد از پایان زمستان ماهی های کوچک پرورشی در دریاچه رها می شوند تا آماده فصل ماهیگیری شوند.


دریاچه نئور کجاست؟

استان آذربایجان غربی، مرز گیلان و اردبیل، ۳۵ کیلومتری اردبیل به خلخال، روستای بودالالو، روستای عباس آباد، دریاچه نئور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.