بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

تایلند، بانکوک، لبخند

تایلند کشور لبخندهاست. مردم این کشور لبخند همیشگی دارند و کمتر عصبانی می شوند. بنابراین بسیاری از گردشگران جهان در برخورد با مردم بومی تایلند حس بسیار خوبی دارند.

دیدنی های تابلند بسیار زیاد است. باور کنید با یک بار سفر کردن نمی توانید تمام جاذبه های گردشگری تایلند را ببینید. فقط به تعداد 40717 معبد بودا در کشور تایلند وجود دارد و این تنها تعداد معابد بودا می باشد. سواحل تایلند، کاخ های تایلندی و موزه های تایلند نیز در زمره محبوب ترین مکان های توریستی تایلند از نظر گردشگران قرار دارند.

بانکوک شهری پر هیاهو، پر جنب و جوش و زیبای است که هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خودمی کشاند. بسیاری از جشنواره های رنگارنگ تایلند در این شهر برگزار می شود. بانکوک همچنین چندین و جند معبد بودایی را در دل خود جای داده است که هر کدام شان برای گردشگران ویژگی خاص خود را دارد در کنار گردشگران بسیاری از پیروان دین بودا برای زیارت و یا برگزاری آیین های مذهبی خود را موظف می دانند که سالیانه به بانکوک سفر کنند.

وقتی عازم بانکوک می شوید، عجایب زیادی در گردشها خواهید دید اما این دو ویژگی از شهر بانکوک را در طول سفر نخواهیددید. اولی اینکه بانکوک تنها شهر تایلند و جهان است که نام آن در گینس آورده شده است. این امر به دلیل تعداد زیاد حروفی الفبایی است که در نام این شهر به کار رفته است. نکته ی عجیب دیگر در خصوص شهر بانکوک اینکه بزرگترین محله‌ی چینی‌ها در جهان، در بانکوک قرار دارد به همین دلیل تایلند مقصد محبوب چینی ها می باشد.

بهترین زمان سفر به بانکوک، از ماه آبان تا اردیبهشت است. اما گردشگرانی که تمایل دارند تور ارزان تایلند و بانکوک را خریداری نمایند می توانند در زمان های دیگر سال به تایلند سفر می کنند.

پل دختر یا پلدختر لرستان

همه ما نام پلدختر لرستان را از نوروز 98 به خاطر داریم. این شهر زیبا و تاریخ بر اثر سیلاب ناگهانی خسارت فراوانی دید و هم اکنون در فصول پر بارش نیز مردم این شهر نگران زندگی شان هستند. اما با تمام نگرانی هایی که از حوادث طبیعی دارند، با عشق فراوان در شهر و زادگاه شان زندگی می کنند. در ادامه به شما عزیزان خواهیم گفت که علت نامگذاری این شهر چیست؟

پلدختر به یکی از شهرهای مهم امپراتوری ساسانیان می باشد که پل ارتباطی شهرهای مختلف منطقه لرستان بود. نام این شهر از یکی از بزرگترین پل های باستانی آن زمان یعنی پلدختر گرفته شده است. در حال حاضر فقط چند پایه از آن پل باستانی باقی مانده است که در مسیر ورودی به پلدختر خواهید دید.  این شهر به نام های پل شاپور، پاپیل، جایذر نیز خوانده می شد

در نگاه اول ممکن است پل دختر شهری کوچک به نظر بیاید که جاذبه های گردشگری زیادی ندارد اما جالب است بدانید که در هر گوشه از آن جاذبه ی گردشگری بی نظیر طبیعی و تاریخی وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از : تفرجگاه تنگه چشمک، پل دختر، غار کوگان، غار کلماکره، کاروانسرای چشمک، پل گاومیشان، جنگل های بلوط، آبشار آبتاف، مقبره بابازید، روخانه کشکان، مقبره حیات الغیب، مقبره خلیل اکبر و تالاب های پل دختر تماشای آنها را از دست ندهید.


ماکائو کجاست؟

ماکائو در حدود 65 کیلومتری غرب هنگ کنگ  قرار دارد که می توانید در مدت یک ساعت خود را  از ماکائو به این شهر برسانید. ماکائو یکی از مهمترین مناطق تجاری چین محسوب می‌شود که مانند هنگ کنگ یک منطقه خودمختار است. در واقع می توانیم بگوییم که ماکائو دومین منطقه ثروتمند جهان است که بیشتر درآمد آن از کازینو ها و تفریحات آن بدست می آید. 

خوب است بدانید که فاصله ماکائو تا شهر تهران حدود 6127 کیلومتر می باشدو همچنین این شهر تا پکن (پایتخت چین) حدود 1987 کیلومتر است. بهترین زمان خرید تور چین و سفر به ماکائو اکتبر تا دسامبر (10 مهر تا 11 دی) و ماه های مارس تا آوریل (11 اسفند تا 11 اردیبهشت) می‌باشد. در این شهر جاذبه های گردشگری و تفرییحی فراوانی وجود دارد. اما جالبترین آنها پانداهای غول پیکر هستند که به نام Macao Giant Panda Pavilion شناخته می شوند.ماکائو یک فرودگاه بین المللی دارد که به دلیل کم بودن فضا در ماکائو این فرودگاه با ایجاد زمین های مصنوعی بتنی، ساخته شده است.

اگر قصد سفر به ماکائو را دارید باید بدانید که این شهر اصلا ارزان نیست ولی می توانید با بررسی برخی گزینه ها هزینه های سفرتان را کاهش دهیدبرای سفر به ماکائو نیاز به دریافت ویزا دارید. اما باید بدانید که ویزای ماکائو از ویزای چین مجزا است و شما برای هر بار تردد از چین به ماکائو نیاز به ویزا دارید. شهروندان امریکا می‌توانند به مدت 30 روز بدون ویزا در ماکائو بمانند؛ شهروندان اروپا و ژاپن نیز به مدت 90 روز می‌توانند بدون ویزا در ماکائو اقامت داشته باشند اما ایرانیان باید حتما ویزا داشته باشند.برای گرفتن ویزای ماکائو باید هزینه 150پاکاتا (واحد پول ماکائو) معادل 20 دلار برای افراد بزرگسال و برای کودکان کمتر از 12 سال مبلغ 50 پاکاتا باید بپردازید. شما می توانید هر سال تنها 3 ویزای ماکائو بگیرید. این ویزا در محل ورود به ماکائو صادر می شود اگر از مرزهای دریایی بروید در بندر و اگر با هواپیما بروید در فرودگاه می توانید ویزا بگیرید که البته این کار زمان زیادی از شما خواهد گرفت. بهترین پیشنهاد استفاده از تورهای گروهی آژانسهای مسافرتی برای تماشای شهر زیبا و پرهیاهوی ماکائو است.


برای آشنایی بیشتر با شهر ماکائو می توانید به لینک رو به رو مراجعه کنید: ماکائو، ثروتمندترین شهر چین

جشنواره نوروزی خرید وان ترکیه

هر سال در تعطیلات نوروز مسافران زیادی از ایران راهی شهر وان ترکیه می شوند تا از هوای لطیف و شکوفه های بهاری آن لذت ببرند. دریاچه ی زیبای وان در فاصله ی 15 کیلومتری این شهر یکی از جاذبه های اصلی این شهر است. در کنار انبوه جذابیت های ناب طبیعی جشنواره نوروزی خرید وان نیز گردشگران را با تور زمینی ارزان وان به این شهر ترکیه می کشاند.

جشنواره نوروزی خرید وان ترکیه (Van Shopping Fest) از تاریخ پانزدهم ماه مارس تا پنجم آوریل برگزار می شود. در این روزها خیابانهای وان و مراکز خرید چراغانی می شوند و کاروان های موسیقی در خیابانها شادی را به شهر می آورند. مسافران وان در مرز از طرف ترک ها با اهدای گل مورد استقبال قرار می گیرند همچنین کتابچه هایی به زبان فارسی با موضوع معرفی امکانات رفاهی شهر وان برای راهنمایی بیشتر مسافران در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

برای خرید در وان کار کافی است در خیابان‌های اصلی شهر قدم بزنید تا به راحتی هر آنچه را نیاز دارید از بهترین فروشگاه‌ها تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم به خیابان‌های وان، خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر بروید چرا که در هر کدام از آن‌ها چند مرکز خرید بزرگ است. اگر به دنبال اجناس برند هستید و قیمت برایتان تفاوتی ندارد می توانید به مرکز خرید لوکسی در خیابان جمهوریت به نام Van AVM قرار دارد که در آن فروشگاه‌هایی از بسیاری برندهای مطرح دنیا شعبه دارند. برای خرید از دستفروشان مناسبترین خیابان، خیابان ماراش شهر وان است.

بهترین مراکز خرید وان ترکیه

o       فروشگاه آدیداس (Adidas)

o       فروش کفش کوتکس (Kotteks)

o       توکوزمال (Turquoise Mall)

o       مرکز خرید هامُل (Hummel)

o       مرکز خرید ای وی ام وان (AVM Van)

o       مرکز خرید آتایوس سیلور (Atayos silver)

o       مرکز خرید اپل استور (Apple Store)

o       آیدین پریهام (Aydın Perihan İş Merkezi)

o       مرکز خرید مُرکس چانتا (morx çanta)

o       مرکز خرید ماوی دوزلر نیکه شکرلی (Mavi Düşler Nikah Şekerleri)