بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

سفر به ترکیه و شهر دیدنی استانبول

هر کدام از شهرهای ترکیه دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد می باشند. به طور مثال افرادی که سفرهای ساحلی علاقه مند هستند می توانند به تور آنتالیا، آنالیا، بدروم را انتخاب کنند. اما کسانی که قصد شرکت در همایشگاه و نمایشگاه ها را دارند و یا برای خرید به ترکیه سفر می کنند عموما به شهرهای استانبول و آنکارا سفر می کنند.

ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران، عدم نیاز به ویزا، تنوع جاذبه های گردشگری و البته تشابهات فرهنگی به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانی ها محسوب می شود. اگر قصد دارید یکی از شهرهای توریستی ترکیه را برای سفر خود انتخاب کنید می توانید تور استانبول ارزان را انتخاب کنید. علاقه مندان به خرید کردن می دانند که تخفیفات مراکز خرید استانبول در ماه های پیش رو فرصت شگفت انگیزی را برای خرید از بهترین برندهای دنیا ایجاد می کند.


شهر استانبول در شمار شهرهای مهم و پرجمعیت دنیا قرار دارد که هرساله گردشگران بسیاری از دیدنی های و جاذبه های گردشگری استانبول دیدن می کنند. اگر چه بهترین زمان برای سفر به ترکیه از تابستان شروع می شود اما تور استانبول در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد. به طور مثال بعضی از گردشگران ترجیح می دهند در فصل زمستان به استانبول سفر کنند. چمدان باید بست چون ...

بازدید از سومین شهر توریستی دنیا؛ شرکت در فستیوال ها، نمایشگاه ها و کنسرت های بزرگ دنیا؛ قدم زدن در پایتخت فرهنگی قاره اروپا؛ خرید از بهترین فروشگاه های لباس در سراسر دنیا با بهترین کیفیت؛  دلایل خوبی برای سفر به این شهر زیبا می باشد. کافی است با خرید تور ارزان استانبول از تنها شهر دنیا که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است دیدن کنید.

به طور کلی بهترین زمان سفر به استانبول از ماه فوریه تا آگوست می باشد. اما قیمت تور استانبول در این سپتامبر تا اکتبر باورنکردنی می باشد و با هزینه مناسب می توانید راهی استانبول شوید.


چند پیشنهاد خوب به شما عزیزان: خرید تور استانبول نوروز و خرید تور آنتالیا نوروز

وان شهری زیبا در ترکیه

شهر کوچک وان در شرق ترکیه قرار دارد وسعت این شهر کم است و فاصله‌ی کمی تا ایران دارد. این شهر در نزدیکی مرز ایران و ترکیه است و مراکز خرید متعددی دارد. همچنین دریاچه‌ی زیبایی به همین نام دارد که سبب جذب گردشگران ایرانی زیادی با تور زمینی وان می شود.

آب‌وهوای شهر وان در زمستان‌ها سرد و برفی و در تابستان‌ها گرم و خشک است. در بهار و پاییز بارش باران هوای این شهر را معتدل می‌کند و بیشتر مسافران این فصل‌ها را انتخاب می‌کنند. نزدیکی وان به ایران سبب شده است تا در تعطیلات گردشگران زیادی از ایران به این شهر سفر کنند.

در سفر با تور ارزان وان دیدنی‌های شهر وان را از دست ندهید. این جاذبه ها عبارتند از : قلعه‌ی وان، کلیسای آختامار، کتیبه خشایارشا، آبشار مرادیه، دریاچه‌ی زیبای وان

بیشتر مردم شهر وان مسلمان هستند و به همین دلیل زنان وان حجاب را کامل رعایت می‌کنند مردم شهر وان مهربان و خونگرم هستند و ایرانی‌ها را دوست دارند. به دلیل سفر زیاد ایرانی‌ها، مردم این منطقه با برخی از کلمات فارسی هم آشنا شده اند. شهر وان به شهر گربه های لنگه به لنگه مشهور است این گربه‌های زیبا و معروف موهای تنشان به رنگ‌های روشن و بلند است. گربه‌های لنگه به لنگه ی شهر وان چشمهایی با رنگهای متفاوت و لنگه به لنگه دارند.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در سفر به وان می توانید مطلب "سفر به وان ترکیه" را نیز مطالعه کنید و یا جهت خرید تور وان نوروز فاینداتور کافیست بر روی لینک کلیک کنید.

چرا به گرجستان برویم؟

گرجستان کشوری زیبا با کوه‌های سرسبز و سواحل جذاب و دل‌فریبی است که هر سال میزبان ایرانیان زیادی می شود که با تور گرجستان عازم آن هستند. تفلیس پایتخت این کشور است که در دل خود بناهای تاریخی بسیاری را جای داده است. محبوب‌ترین شهرهای گرجستان تفلیس و باتومی هستند. با شروع بهار گردشگران زیادی راهی گرجستان می‌شوند و تا پایان فصل تابستان بهترین زمان سفر به این کشور اروپایی است. اما با ما باشید تا شما را از کارهای جذابی که می‌توانید در تور ارزان گرجستان انجام دهید که هم خاطره‌ای خوش داشته باشید و هم خستگی روزمره را از تن به در کنید، مطلع کنیم.

اول اینکه اگر علاقه‌مند به کوه‌نوردی هستید بدانید که در گرجستان می‌توانید کوه‌های زیبای قفقاز را تجربه کنید. این کوه‌ها مسیرهای بی‌نظیری برای کوهنوردی دارند بهترین این مسیرها، مسیر مستیا (Mestia) به اوشگولی (Ushguli) است که نزدیک به 60 کیلومتر طول دارد. در طول این مسیر قله‌هایی را مشاهده می‌کنید که در آن دهکده‌های قدیمی وجود دارند و هنوز در آنجا زندگی سنتی جریان دارد.

دومین پیشنهاد قایق‌سواری در رودخانه‌های گرجستان است. شما می‌توانید با اطمینان خاطر و بدون در نظر گرفتن اینکه قایق‌سواری را تا چه حد بلد هستید در یکی از رودخانه‌های این کشور سوار قایق شوید و لذتی فراموش نشدنی را تجربه کنید. البته اگر قایق‌سوار ماهری هستید، بهتر است یکی از رودخانه‌های خروشان را امتحان کنید.

سومین تفریحی که در گرجستان نظر بسیار را به خود جلب می‌کند اسکی است. در این کشور 6 پیست اسکی با بیش از 50 کیلومتر مسیرهای متنوع وجود دارد. حتی اگر مهارتی در اسکی نداشته باشید می‌توانید در مسیری با شیب ملایم از این ورزش لذت ببرید. بهترین پیست اسکی در گرجستان پیست گرداوری (Gudauri) است.

اسب‌سواری زیباترین تفریحی است که می‌توانید به راحتی آن را در پارک ملی توشتی (Tusheti National Park) گرجستان، انجام دهید. شما در طول مسیر اسب‌سواری و گذر از ارتفاعات کوه‌های سرسبز روستاها، آبشارها، برکه‌ها و چشمه‌های زیبایی را خواهید دید که بسیار خوش‌آیندتان خواهد بود.

در پایان اگر عاشق هیجان بیشتری هستید پاراگلایدر سواری را به شما پیشنهاد می‌کنم. در گرجستان بیشتر پاراگلایدر سوارها اسکی را هم‌زمان تجربه می‌کنند، که این امر در نوع خود کم‌نظیر است.

مطالعه ی مطلب "راهنمای سفر به گرجستان" نکات بیشتری را در سفر به گرجستان در اختیارتان خواهد گذاشت.

باکو

باکو پایتخت کشور آذربایجان است که در غرب دریای خزر و قسمت آسیایی این کشور قرار گرفته است. قدمت شهر باکو به قدمتی نزدیک به ده هزار سال است. شهر زیبای باکو به سه بخش اصلی تقسیم شده است که هر کدام از این قسمت‌ها تاریخی عظیم در دل خود نهان دارند. اگر با تور ارزان باکو همراه شوید در یک نگاه شهری با خیابان‌های مملو از جمعیت و فروشگاه‌های رنگارنگ، کافه‌های عاشقانه همراه با تفریحات ساحلی مواجه خواهید شد. در طول زمان سفرتان هرچه به سمت دریای خزر بیایید تفریح و شادی بیشتری خواهید داشت و هر چه به سمت مرکز شهر بروید ساختمان‌های باستانی و دیدنی و مراکز خرید بزرگ بیشتری خواهید دید. از دیدنی‌های باکو می‌توان به کاخ اسماعیلیه، برج‌های شعله باکو، ایچری شهر، کوه یانار داغ، کاخ شروان شاهان، قلعه دختر ، مسجد بی‌بی هیبت و کوه قوباستان اشاره کرد.

برای سفر با تور زمینی یا هوایی باکو بهترین زمان نوروز و بهار است چرا که نوروز عید ملی مردم این کشور است و در این روزها جشن‌ها و مراسم باشکوه و زیبایی برگزار می‌کنند. مردم باکو در روزهای تعطیل نوروز لباس‌های شاد و رنگارنگشان را به تن می‌کنند و فروشگاه‌ها اجناسشان را با تخفیف به مشتریان می‌فروشند. اهل شکم گردی که باشید در باکو به شما بد نخواهد گذشت چرا که خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی در انتظارتان هستند. انواع کباب اصلی‌ترین غذای مردم این دیار است و البته در کنار آن‌ها کوفته پلو نیز طعم فوق العاده ای دارد. در سفر به این شهر زیبا طعم خوش‌آیند لایولا کباب را تجربه کنید و برای سوغات از انواع میوه‌های خشک باکیفیت آن همراه بیاورید. اگر در هنگام خرید خسته شدید می‌توانید به یک چایخانه بروید و با خوردن چای و شیرینی‌های سنتی باکو خستگی سفر را از تن به در کنید. سفر به باکو سفری ارزان قیمت است چرا که هزینه حمل و نقل و غذا در اینجا گران نیست. کشور آذربایجان به سبب همسایگی با ایران فرهنگی بسیار نزدیک با ما ایرانیان دارد که همین امر سبب می‌شود لذت بیشتری از سفرتان ببرید و مشتاق سفرهای بعدی به باکو و سایر شهرهای آذربایجان شوید. 

درباره ی فرهنگ مردم باکو چه میدانید؟

باکو پایتخت آذربایجان، زیباترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر را به یکی از محبوبترین شهرها در بین گردشگران تبدیل کرده است. از سراسر دنیا گردشگران فراوانی با تور ارزان باکو به سوی این شهر سفر می کنند، باکو بزرگترین شهر در جوار دریای خزر و در ناحیه قفقاز است. این امر سبب رشد و تغییرات زیاد و هم چنین مدرن شدن باکو در سالهای اخیر شده است. شما هم اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید بهتر است با فرهنگ مردم آن بیشتر آشنا شوید تا در برقراری ارتباط با آنها راحت تر باشید و عملی را انجام ندهید که در نظر آنها معنای خوبی نداشته باشد.

هنگام سلام کردن به بزرگترها بهتر است کمی خم شوید و به آنها ادای احترام کنید. مردم باکو راستگو هستند و طبق آمار جهانی کمترین آمار دروغگویی در جهان را دارند. فرش و کتاب در بین آنها اهمیت فوق العاده ای می دهند و برای هر دو این موضوعات موزه ای جداگانه ساخته اند. در فرهنگ باکو مچ انداختن محبوب است و به نوعی تفریح مورد علاقه شان است. افراد بسیاری در پارک یا رستوران و یا در خانه به هنگام جمع شدن دور هم این کار را انجام می دهند.

بزرگان و سالمندان احترام خاصی در بین مردم شهر باکو دارند پس شما هم اگر در مترو، اتوبوس و یا تراموا هستید و نشسته اید و با یک سالمند، معلول و یا زن باردار مواجه شدید بهتر است جای خود را به آنها بدهید. اشاره کردن با انگشت به افراد، بلند صحبت کردن، خوردن آدامس هنگام صحبت کردن، و اشاره کردن به پاها حتی اگر در کفش باشند، امری زشت و نا پسند است. اگر از طرف یک آذربایجانی به منزلش دعوت شدید بهتر است که هدیه ای برایشان به همراه داشته باشید. سبد گل یا بسته ای شکلات می تواند گزینه ای مناسب باشد. قبل از ورود به منزل فراموش نکنید که کفشهای خود را در قسمت ورودی در بیاورید و از دمپایی که صاحبخانه در اختیار شما می گذارد استفاده کنید. در آذربایجان مرسوم است که به زنان احترام زیادی می گذراند، امکان این هست که برای گردشگران زن پیش بیاید که مردی در رستوران را برایشان باز کنند و یا در حمل ساک آنها را یاری دهند و یا حتی ممکن است درهنگام پایین آمدن یا بالا رفتن از پله ها به آنها کمک کنند.