بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

تخت سلیمان یا آتشکده آذرگشسب تکاب

در کشورمان ایران آتشکده های بسیاری وجود دارد که سه مورد آن مهمترین هستند. آتشکده آذرفرنبغ، برزین مهر و آذر گشسب آتشکده ایرانی بودند که آتش مقدس یا دائمی نیز داشنند.

+ معرفی سرعین

آتشکده آذرگشسب که مخصوص ارتشیان و سربازان بود و آتش آن ۸۰۰ سال خاموش نشد در نزدیکی آتشکده آذر گذشت دریاچه تخت سلیمان قرار دارد. شاید بتوانیم این دریاچه را جزو مرموزترین دریاچه های ایران بدانیم.

درباره دریاچه تخت سلیمان داستان های بسیار گفتن یکی از آنها این است که در عمق دریاچه گنجینه عظیمی در فیلم شده که مربوط به کوروش کبیر است. این دیگر معتقدند که مجموعه تخت سلیمان به وسیله حضرت سلیمان و نیروهای ماورایی او ساخته شده و انگشتر مخصوص حضرت سلیمان داخل دریاچه توسط ابلیس انداخته شده است. در حقیقت همین داستان ها و افسانه ها بود که گروه های مختلف کار باشه باستان شناسی را برانگیخت تا بتوانند دریاچه را بررسی کند. طبق تحقیقات انجام شده در عمق دریاچه بسیار زیاد است و تا حدود ۱۱۲ متر نیز ادامه پیدا می کند اما به دلیل نوع رسوبات عملاً نمی توان به عنوان نفوذ کرد جالب است بدانید که آب دریاچه از کف آن به صورت عکس عقربه های ساعت به بیرون و فوران می کند.

آدرس تخت سلیمان

آذربایجان غربی، ۴۲ کیلومتری شمال شرق تکاب، شهرستان تازه کند و نصرت آباد


شما می توانید به متن معرفی کامل اتشکده آذرگشسب به همراه عکس های زیبای آن در لینک رو به رو دسترسی داشته باشید: آتشکده آذرگشسب و تخت سلیمان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.