بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

معروف ترین غارهای مازندران

طبیعتگردی انواع مختلفی دارد. شما می توانید کوهنوردی کنید، در طبیعت کمپ بزنید و یا به سراغ کویرنوردی بروید. البته برخی از شما نیز دوست دارید به سراغ تفریحات مهیج بروید که در طبیعت برگزارمی شوند. به طور مثال، از زیپ لاین مرتفع پرتاب شوید و یا جنون سرعت را در آفرود تجربه کنید. در این میان عده هم هستند که علاقه‌مند به ماجراجویی در طبیعت هستند. امروز قصد داریم تا به اعماق تاریک زمین برویم و مهم ترین غارهای استان مازندران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

غارهای معروف استان مازندران

استان مازندران جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و یکی از مناطق بسیار خوب برای انواع طبیعت گردی به شمار می رود. خوب است بدانید که در دل جنگل های مازندران غارهای وجود دارند که جزو قدیمی ترن مناطق سکونتگاهی در فلات ایران محسوب می شوند. بنابراین یکی از تفریحاتی که در می توانید در مازندران تجربه کنید، غارنوردی می باشد. چون غارها یکی از مهمترین عوارض طبیعی و گردشگری در استان مازندران می باشند.

- غار کمربند که در نزدیکی بهشهر در جوار غار علی تپه قرار دارد. غار کمربند در روستای تروجن یا شهید آباد واقع شده است. این غار توسط دکترکارلتون استیونز کون سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۳۵۱ کاوش شده است و قدمت آن به هزاره نهم قبل از میلاد برمی گردد.

- غارعلی تپه یکی دیگر از غارهای مهم مازندران می باشد که در نزدیک بهشهر قرار دارد. غار علی تپه فاصله کمی تا غار کمربند دارد. این غار باستانی نیز توسط پروفسور مک برنی بررسی شده است. خوب است بدانید که قدمت غار علی تپه به پارینه سنگی برمی گردد.

- غارهای کلره و رستم قلعه هر دو در نزدیکی شهر ساری قرار دارد و فاصله زیادی از یکدیگر ندارد. طبق کاوش های انجام شده قدمت غارهای کلره و رستم قلعه همزمان به سکونت گوهر تپه بهشهر می باشد.

- غار کمیشان در نکا مازندران قرار دارد. دارای تیغه سنگی و آثار سفالین فراونیست که نشان می دهد قدمت غار به دوره میان سنگی برمی‌گردد. خوب است بدانید که غار کمیشان تا قرن ۵ و ۶ هجری نیز به آن استفاده می شد.

بیشتر غارهایی که در استان مازندران کشته شدند. از دوره عصر حجر یا پارینه سنگی، میان سنگی و نوسنگی قابل سکونت بودند. ابزارها و ادوات سنگی و سفال های بسیاری مربوط به هزاره ۶ و ۵ قبل از میلاد در این غارها وجود دارد که برخی از آنها در موزه ها نگهداری می شوند و برخی به غارت رفته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.