بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

چرا به گرجستان سفر کنیم؟

دلایل مختلف برای سفر به گرجستان وجود دارد. ما در این مقاله کوتاه میخواهیم چند دلیل خوب برای سفر به گرجستان را با شما در میان بگذاریم تا شاید شما هم ترغیب شوید که در سفر بعدی خود به این کشور زیبا سفر کنید.

 

طبیعت گرجستان را نمی توان توصیف کرد

شاید کمتر کسی فکر کند که کشور گرجستان دو رکورد جالب در لیست برترین های اروپا دارد. این کشور مرتفع ترین روستای اروپا به نام سوانتی را دارد. همچنین یکی از بلندترین قله اروپا یعنی البروس (Mount Elbrus) نیز در گرجستان قرار دارد. ارتفاع قله یا کوه البروس حدود 5642 متر می باشد که برای کوهنوردی و ورزش های زمستانی نیز استفاده می شود. پیشنهاد ما این است که در تور گرجستان باید برای سفر به کوه ها برنامه ریزی کنید. خوشبختانه بیشتر پیست های اسکی گرجستان و قله های مهم این کشور در زندگی شهر تفلیس قرار دارند. شما می توانید به راحتی با انواع وسایل حمل و نقل عمومی به مکان مورد نظر خود مانند منطقه سوانتی، اوشگولی و متسختا دسترسی داشته باشید.


مردم گرجستان قلب شما را تسخیر خواهند کرد

مردم گرجستان جز مهربانترین و خونگرم ترین مردمان شمالی هستند که با گردشگران برخورد مناسبی دارد. البته حتما شما هم می دانید که کیفیت رابطه گردشگران با مردم محلی به میزبان احترامی که به فرهنگ و سنت هایشان می گذارید، بستگی دارد. بر اساس نظر گردشگرانی که به گرجستان سفر کرده اند، مردم گرجستان ارتباط خوبی با گردشگران برقرار می کنند و تا جایی ک در توان دارند به آنها کمک خواهند کرد.  

بازارهای تفلیس و گرجستان

پیشنهاد می کنیم در سفر به گرجستان و یا شهرهای این کشور به دنبال پاساژهای لوکس و مراکز خرید مدرن نباشید. بازارها بهترین گزینه شما خواهد بود. با گشت و گذار در بازارها می توانید از بهترین و ارزانترین اجناس خرید کنید و گپ و گفت دوستانه با مردم محلی داشته باشید. در این بازارها سبزیجات رنگارنگ، میوه ها، گوشت، نان و هر سوغاتی که به دنبال خرید آنها باشید، با کیفیت خوب و قیمت مناسب در دسترس خواهد بود.  که به دنبال آن هستید را در آنها خواهید یافت. البته مراکز خرید گرجستان مانند وال مارت Walmart، Tesco یا Woolworths برای خرید مناسب هستند. فقط یک نکته را در نظر داشته باشید که بیشتر مردم گرجستان به زبان انگلیسی مسلط نیستند.

 

تفلیس یکی از شهرهای منحصر به فرد گرجستان است

چرا اینطور است؟ احتمالا به این دلیل است که گرجستان توسط بسیاری از فرهنگ های مختلف احاطه شده است و از این رو همه ی ویژگی های خوب هر یک از همسایگان خود را به همراه دارد. روسیه در شمال، ترکیه در غرب، ارمنستان و ایران در جنوب و آذربایجان در شرق آن است. این یک ترکیب عالی است و شما می توانید بسیاری از این ویژگی ها را در همه جا در اطراف تفلیس مشاهده کنید. در شهر تفلیس جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که بیشتر آنها نمایشی از تاریخ گرجستان هستند.

در ادامه باز هم در خصوص دلایل خرید تور گرجستان به شما خواهیم گفت. همراه ما باشید.

عکس جاذبه های گردشگری تفلیس

شهر تفلیس یکی از مقاصد اصلی گردشگران در تور گرجستان می باشد که مکان های دیدنی فراوانی دارد. در این مطلب قصد داریم تا تصاویر زیبایی از جاذبه های گردشگر شهر تفلیس گرجستان به شما معرفی کنیم. 

حمام سولفور تفلیس

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر تفلیس حمام سولفور می باشد. این حمام های قدیمی در رقابتی تنگاتنگ با حمام های ترکی در آسیا و اروپا شهرت خوبی بهم زده اند. این حمام ها در منطقه آبانتوبانی قرار دارند که متعلق به قرن 17 تا 19 میلادی هستند. این آب ها با دمای بین 38 تا 40 درجه منبع غنی از گوگرد و مواد معدنی هستند. به همین دلیل برای درمان بیماری های پوستی و استخوان و مفاصل بسیار موثر هستند.

پل صلح تفلیس

پل صلح تفلیس مسیر ارتباطی بین منطقه قدیم و جدید تفلیس می باشد. پل صلح 150 متر می باشد و در سال 2010 ساخته شد که بر فراز رودخانه کورا ساخته شده است. در یک سمت این پل قلعه ناریکالا، مجمسمه واختانگ یکم و در مسیر دیگر کلیسای جامع تثلیث و ساختمان ریاست جمهوری قرار دارد.

برج کج تفلیس یا برج ساعت تفلیس

برج کج تفلیس یکی از جاذبه های گردشگری جالب تور تفلیس می باشد که در منطقه تفلیس قدیم قرار دارد. این برج مخلوطی از چند نوع بنای قدیمی و چند طرح معماری می باشد که در کل مفهوم یا سبک معماری مدرن را نشان می دهد. در اطراف این برج کافی شاپ ها و رستوران های زیبا به همراه یک سالن تئاتر محلی وجود دارد که برنامه های گوناگونی را برای گردشگران ایجاد می کنند.

میدان آزادی تفلیس

این میدان یکی از نمادهای شهر تفلیس و کشور گرجستان می باشد که در مرکز آن و نزدیک به موزه ملی گرجستان ساخته شده است. در این میدان بر روی یک ستون بلند مجسمه جرجیس قرار دارد که از طلا ساخته شده است. جرجیس یا سن ژرژ یکی از پیامبران بنی اسرائیل می باشد که افسانه های زیادی مانند کشتن اژدها را به او نسبت داده اند. استفاده از این نماد در معماری بناهای تاریخی و مذهبی اروپایی رواج دارد. 

قلعه ناریکالا تفلیس

قلعه ناریکالا بین باغ گیاهشناسی و حمام های گوگردی  قرار دارد. این قلعه در قرن 4 میلادی ساخته  شد که در حیاط آن کلیسای قدیمی سنت نیکولاس قرار داشت.  ازآنجا که شهر تفلیس جز خاک ایران به ویژه در زمان ساسانیان بوده است، قلعه توسط نیروهای ایرانی ساخته شد. البته در طی حمله مغول به بیشتر بخش های دنیا این قلعه تخریب شد.

کلیسای سامبا یا کلیسای جامع تثلیث

این کلیسا به عنوان بزرگترین کلیسای تثلیث دنیا شناخته می شود. در ساخت کلیسا بیشتر از سبک معماری مذهبی گرجی در کنار بیزانسی استفاده شده است. از دیگر ویژگی های مهم کلیسا ارتفاع آن می باشد که به عنوان سومین کلیسای مرتفع ارتدوکس شناخته می شود. برج ناقوس، محل زندگی اسقف اعظم، آموزشگاه علوم، بخش تعلیم مبانی ارتدوکس از مهمترین قسمت های این کلیسا می باشد.