بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

سفر زمینی به مشهد


بی شک یکی از سه گزینه اصلی سفرهای داخلی ما ایرانیها، شهر مشهد می باشد. در حقیقت اگر بخواهیم سه مقصد اصلی سفر ایرانیها در داخل کشور را بررسی کنیم، باید به تور قشم، تور کیش و مشهد اشاره کنیم. سایر شهرهای ایران مانند استان های شمالی، شیراز، اصفهان، یزد یا کاشان هم به گونه هستند که می توانید به صورت انفرادی یا در قالب تور مسافرتی از آنها دیدن کنید. ما در مطالب قبل شهر مشهد را به شما عزیزان معرفی کردیم و در خصوص تفریحات ارزان در تور مشهد صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم به سراغ شهرهایی برویم که در مسیر تهران به مشهد قرار دارند. پس اگر قصد دارید به تور زمینی به مشهد سفر کنید، این مطلب را از دست ندهید.

 

چطور می شود زمینی به شهر مشهد سفر کرد؟

امکانات بسیاری خوبی برای سفر به مشهد وجود دارد. اولین پیشنهاد ما این می باشد که تور زمینی مشهد را خریداری کنید. در این صورت هزینه سفر شما تا حد زیادی کم خواهد شد. اگر تصمیم دارید که خودتان برای سفر دست به کار شوید، کافیست انتخاب کنید که دوست دارید با کدام وسیله حمل و نقل عمومی سفر کنید. خوشبختانه از تمامی پایانه های اتوبوس راحتی یا راه آهن تهران، وسایل نقلیه وجود دارند. متداول ترین پایانه مسافر بری برای سفر به مشهد ترمینال جنوب و یا پایانه خاوران می باشند چون مستقیم به جاده امام رضا (ع) دسترسی دارند.

 

فاصله تهران تا مشهد چقدر است؟

فاصله تهران تا مشهد از سمت استان سمنان حدود 890 کیلومتر می باشد. در این مسیر بسته به مبدا حرکت، شهرهای مختلفی در مسیر شما قرار دارد. قبل از شروع بحث ابتدا در خصوص موقعیت دو شهر تهران و مشهد صحبت می کنیم.

تهران در شمال ایران و جنوب رشته کوه البرز قرار دارد. اگر نقشه ایران را تصور کنید، استان تهران در یک خط عمود در قسمت جنوب دریای خزر وجود واقع شده است. شهر مشهد نیز در استان خراسان رضوی قرار دارد که در سمت شمال شرق ایران قرار دارد. پس با یک تقریب حدودی کافیست یک خط صاف را در نظر بگیرد تا شهر تهران و مشهد را روی نقشه پیدا کنید. حالا نوبت آن رسیده است که ببینیم چه شهرهای در مسیر تهران به مشهد قرار دارند.


چه شهرهایی در مسیر تهران به مشهد قرار دارند؟

به ترتیب با حرکت از تهران شهرهایی که در ادامه اسامی آنها عنوان می شوند در مسیر شما قرار دارند تا به شهر مشهد برسید:

مامازند یا ورامین، ایوانکی، گرمسار، ارادان، روستای ده نمک، لاسجرد، نظام آباد، سرخه، صوفی آباد، مومن آباد، سمنان،  احمد آباد، صد دروازه، قوشه، صید آباد، حجاجی، دولت آباد، قدرت آباد، دامغان، مهماندوست، استاد آباد، کلاته ملا، شاهرود، گرمه، بجنورد، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور، قدمگاه، مشهد.

به طور کلی خوب است بدانید که برای سفر زمینی به مشهد ابتدا باید به سمت افسریه بروید و وارد بزرگراه امام رضا (ع) شوید. این جاده شما را به مشهد می رساند. همچنین اگر در فصل تابستان به مشهد سفر می کنید پیشنهاد می کنیم در مسیر خود به شهرهای شاهرود و دامغان سر بزنید تا بتوانید از انگوری شاهرود و پسته دامغان نوش جان کنید.

 

چطور می شود از شهرهای شمال ایران به مشهد سفر کرد؟

از تمامی شهرهای شمالی ایران می توانید به مشهد برسید. البته این نکته را باید در نظر بگیرید که جاده های شمالی مسیر شما را سه ساعت بیشتر خواهد کرد. این یعنی اگر در مدت 10 ساعت از تهران به مشهد برسید، از جاده های شمالی حدود 13 ساعت در راه خواهید بود. ما در این قسمت مبدا حرکت را از قائم شهر مازندران در نظر می گیریم. از قائم شهر می توانید به سمت شهر دامغان حرکت کنید که در این صورت ادامه مسیر شما مانند قسمت قبل (مسیر تهران به مشهد) می باشد.

اگر از قائم شهر به سمت شمال ایران حرکت کنید باید ابتدا به شهر ساری بروید. بعد از ساری به ترتیب شهرهای زیر را خواهید کرد تا به مشهد مقدس برسید:

مسیر اول: قائم شهر، ساری، بهشهر، گرگان، علی آباد کتول، گنبد کاووس، مینو دشت، پارک جنگلی گلستان، آشخانه، بجنورد، اسفراین یا شیروان.

مسیر دوم: قائم شهر، ساری، بهشهر، گرگان، علی آباد کتول، مینو دشت، پارک جنگلی گلستان، آشخانه، بجنورد، اسفراین یا شیروان یا علی آباد کتول، کلاته خیج، شاهرود، سبزوار، نیشابور، مشهد.

مسیر سوم: قائم شهر، ساری، بهشهر، گرگان، گنبد کاووس، مینو دشت، پارک جنگلی گلستان، آشخانه، بجنورد، اسفراین، سبزوار، نیشابور، مشهد.

مسیر چهارم: قائم شهر، ساری، بهشهر، گرگان، علی آباد کتول، گنبد کاووس، مینو دشت، پارک جنگلی گلستان، آشخانه، بجنورد، شیروان، فاروج، قوچان، چناران، شاندیز، توس و مشهد.


پیشنهاد عالی برای علاقه مندان به تور زمینی مشهد: قوانین و مقررات خرید بلیط قطار مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.