بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد معروفترین مکان تفریحی این شهر می باشد که می توانید خیلی ارزان و ساده از طبیعت و زیبایی های آن در تور ‌مشهد استفاده کنید. کوهسنگی بزرگترین پارک مشهد است در آن جاذبه های گردشگری بسیار مهم مشهد مانند موزه بزرگ خراسان  نیز وجود دارد. کوهسنگی بعد از پارک ملت اولین  پارک بزرگ مشهد است. در حقیقت کوهسنگی یک نوع عارضه طبیعی درون شهر مشهد می باشد که بعدها به صورت پارک درآمده است.  در حقیقت کوهسنگی  از تداخل دو قلوه از رشته کوه بینالود تشکیل شده که در نهایت  این آبشار و کوه زیبا پدیده آمده است.


تاریخچه پارک کوهسنگی مشهد
 این پارک محل تاجگذاری شاه عباس صفوی بود و شاید همین دلیل باعث شد تا پارک مذکور بیشتر از قبل معروف شود. کوهسنگی در گذشته به صورت پارک استفاده نمی شود و بخشی از حومه شهر مشهد بود که بیشتر تحت نظارت والیان منطقه قرار داشت.  کمی در تاریخ به جلو حرکت می کنیم تا به زمان قاجار و پهلوی برسیم. در آن زمان خیابان کوهسنگی مانند خیابان تجریش، جز معروف ترین خیابان های ایران بود. این مکان و محوطه تا سال ۱۳۱۰ به صورت طبیعی به عنوان یک منطقه ییلاقی و کوهستانی استفاده می‌شد که بیشتر در انحصار حکام و والی های منطقه قرار داشت در اطراف این کوه باغ های سرسبز و رودخانه های بسیاری جریان داشتند بعد از سال ۱۳۱۰ یعنی حدود سال ۱۳۱۸ کم کم امکاناتی از قبیل استخر، قنات و ساختمان های سیاحتی در اطراف خیابان کوهسنگی ساخته شدند. در آن زمان آلمان ها خیابان اطراف پارک کوهسنگی را جدول کشی کرده و گُل کاری کردند تا به صورت پارک های غربی دربیاید. همچنین شهردار میلان ایتالیا نیز تعدادی از مجسمه های این شهر را به شهردار مشهد هدیه کرد که ۲ عدد شیر سنگی در ورودی آن و دو مجسمه انسانی در کنار استخر بودند.  این مجسمه ها بعد از انقلاب به دلیل نوع پیکر تراشی برداشته شدند.


جاذبه های گردشگری اطراف پارک کوهسنگی مشهد

اولین مکان دیدنی نزدیک پارک کوهسنگی مشهد،  موزه بزرگ خراسان می باشد که با الگو از معماری کاخ کلات نادری ساخته شده است. چون مشهد پایتخت نادرشاه افشار بود در ساخت این موزه از سنگهای کوه سنگی استفاده شد. از معروفترین ویژگی های کوه سنگی از نظر گردشگران، دیزی آن می‌باشد. در کنار این پارک بزرگ دیزی سراهای وجود دارند که غذای معروف مشهدی همان دیزی سنگی را درست می کنند. پس اگر پرهیز غذایی ندارید، آبگوشت نوش جان کنید. در ضلع غربی پارک کوهسنگی نیز باغ وحش مشهد ساخته شده است البته در حال حاضر این مکان تخلیه شده تا در آن یک برج ساخته می شود. البته همان طور که می دانید پارک کوهسنگی در فاصله مناسبی در حرم  امام رضا علیه السلام قرار دارد و می توانید بعد از زیارت به سمت پارک حرکت کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.