بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

جزایر توریستی اطراف قشم

چه جزایری در اطراف قشم وجود دارد که جزو جاذبه های گردشگری آن محسوب می شوند؟ 

شاید به جا باشد که بگوییم سفر به قشم سراسر تفریح و هیجان است. این گفته ایست که بیشتر گردشگران و ایرانگردان به آن معتقدند. در این مطلب قصد داریم جاذبه‌های گردشگری قشم و تفریحات آن را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید. اگر دوست دارید با حال و هوای سفر به قشم آشنا شوید پیشنهاد می کنیم سفرنامه سه روزه به قشم را مطالعه کنید.

1- جزیره هنگام

جزیره هنگام کمی دورتر از قشم قرار دارد اما در فهرست دیدنی های قشم می باشد. جزیره هنگام ۵۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و بیشتر آن معادن نمک خاک و سرب تشکیل می دهند.جزیره هنگام از نظر تقسیمات سیاسی بخشی از استان هرمزگان و شهرستان قشم است که مرکز آن روستایی به نام ماشی یا هنگام جدید می باشد. بلندترین نقطه جزیره هنگام کوه ناکس می باشد. با سفر به این جزیره می توانید انواع آبزیان از جمله میگو و دلفین را مشاهده کنید و حیوانات بومی مانند آهو یه محلی به نام جبیر، خاردم مصری را از نزدیک ببینید. به طور کلی جزیره هنگام جز جزایی مهم و راهبردی ایران محسوب می‌شود.

2- جزایر ناز

جزایر ناز یکی از جاذبه های گردشگری و عجایب قشم می باشد. این جزیره در هنگام جزر یا پس رفت آب به قشم متصل می شود. خوب است بدانید بیشتر این جزیره شن یا ماسه ندارد و ارتفاع صخره های آن بین 5 تا 10 متر می باشد. ما در مطلب جداگانه به معرفی این جزایر پرداخته ایم.

3- جزیره مرجانی

جزایر مرجانی یکی دیگر از جزایر قشم می باشد که در حقیقت مانند جزیره کیش بستری از مرجان های رنگی خلیج فارس را می توانید مشاهده کنید. این جزیره در مسیر گردشگرانی که به لارک و هنگام سفر می کنند وجود دارد. جزیره های مرجانی پاتوق غواصان و ماهیگیران هستند.

4- جزیره هرمز

جزیره هرمز یکی از جزایر کوچک و خاص استان هرمزگان می باشد که می‌توانیم آن را جزیره سرخ رنگ ایران نیز به نامیم. خاک سرخ جزیره هرمز خواص فراوانی دارد که علاوه بر مصارف صنعتی از آن به عنوان دارو و ادویه یا برای ساخت صنایع دستی استفاده می شود.

5- جزیره لارک

از میان جزایر مختلفی که در اطراف قشم وجود دارند و ما آن را به عنوان بخشی از جاذبه‌های تور قشم می‌شناسیم، جزیره لارک کمتر شناخته شده است. جزیره لارک نیز مانند هرمز محل عبور کشتی های باری و نفتکش های بزرگ است. در این جزیره قلعه ها و سازه های تاریخی و باستانی فراوانی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به دوره نادرشاه افشار، یا صفویه و ماجرای جنگ پرتغالی ها و صفویان اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.