بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

بانک تور مسافرتی فاینداتور

بانک تورهای مسافرتی و اطلاعات سفر فاینداتور

عکس های زیبا از گردنه حیران

در کشورمان ایران، مناطق بکر توریستی فراوانی وجود دارد که می توانید برای تور طبیعتگردی خود از آنها دیدن کنید. هر سال با شروع فصل گرما بسیاری از خانواده های ایرانی به فکر آن می افتند تا به شهرهای ساحلی ایران و یا منطق خوش اب و هوا دیدن کنند. در این مطلب قصد داریم به سراغ گردنه حیران برویم که یکی از ده مقصد برتر توریستی ایران برای طبیعتگردی محسوب می شود. همراه ما باشید.

+ معرفی کامل جنگل ابر

گردنه حیران

اگر به دنبال یک مقصد مناسب و بکر و خوش آب و هوا برای سفر به آینده خود هستید پیشنهاد می کنیم که به گردنه حیران سفر کنید.

این گردنه زیبا در مسیر آستارا به اردبیل قرار دارد و به خاطر طبیعت بکرش معروف شده است. در حقیقت گردنه حیران آخرین منطقه حفاظت شده استان گیلان محسوب می‌شود که در یک طرف آن جنگل های شمالی و در طرف دیگر آن جنگل‌های مربوط به کشور آذربایجان قرار دارد. این یعنی شما با طی مسافت خیلی کوتاه می توانید خود را به رود آستاراچای آذربایجان برسانید.


جنگل فندق‌لو

جنگل فندق‌لو یکی از زیباترین جنگل‌های شمال ایران است که در ارتفاع 1850 متری از دریا قرار دارد. این مقدار ارتفاع از دریا باعث می‌شود تا جنگل فندقلو دو بهار را تجربه کند و این همان ویژگی جالب و منحصر به فرد این جنگل است. بهار اول فندق‌لو از ماه‌ فرودین تا خرداد ادامه دارد و بهار دوم آن در ماه‌های مهر و آبان اتفاق می‌افتد. مهمترین گیاهان جنگل فندق‌لو شامل گل‌های بابونه، بنفشه وحشی، گل گاوزبان، سرخس، گیلدیگ، پامچال، تمشک و گل نسترن هستند.

چرا در گردنه حیران مه تشکیل می شود؟

یکی از مهمترین ویژگی های گردنه حیران هوای مه آلود دره می باشد.علت تشکیل شدن مه در گردنه حیران میزان رطوبت دریای خزر و به دام افتادن آن در گردنه است. خوب است بدانید مردم این منطقه نیز به زبان تالشی صحبت می کنند و کلمه حیران یا هیران در زبان تالشی به معنای ابر یا مه می باشد.

بهترین زمان بازدید از گردنه حیران فصل بهار و مهر و آبان می باشد اما شما می توانید در فصول دیگر سال نیز از این گردن زیبا دیدن کنید. البته در فصل زمستان باید با تجهیزات کامل از گردنه حیران دیدن کنید چون بستر جاده بسیار لعزنده است و احتمال بارش باران و برف سنگین نیز وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.